צמחים לספורט, חוזק וסיבולת

לפעילות גופנית יש יתרונות רבים לרווחתנו, הן פיזיות והן רגשיות. אבל מה בעצם קורה כשאנחנו מתאמנים? כאשר השרירים שלנו מופעלים, הם דורשים יותר חמצן וגלוקוז כדי לעבוד בקצב מהיר יותר. זה גם אומר שהגוף צריך להיפטר מרמות גבוהות יותר של פחמן דו חמצני. כדי להשיג זאת, גם קצב הלב שלנו וגם קצב ועומק הנשימה שלנו עולים.

ככל שאנו מתאמנים על בסיס קבוע יותר, בסופו של דבר אנו משפרים את קצב חילוף החומרים הכללי שלנו, או במילים אחרות את כמות האנרגיה שהגוף שלנו מוציא ליחידת זמן. קצב חילוף חומרים משופר יכול לעזור לשפר את הבריאות הכללית ולתרום לשמירה על משקל תקין, עיכול יעיל, זרימת דם בריאה ואף להפחית לחץ ומתח.

כולנו מכירים את ההרגשה כשהגזמנו קצת באימון וקמנו למחרת בבוקר עם שרירים תפוסים וכואבים. זה קורה כאשר הגוף שלנו אינו מסיר ביעילות את חומצת החלב המצטברת במהלך הפעילות הגופנית. אם נשפר את קצב חילוף החומרים ואת הכושר הכללי שלנו, תסמינים כאלה אמורים להשתפר.

אבל איך אנחנו משפרים את קצב חילוף החומרים שלנו ואיתו את קצב ההתאוששות שלנו?

ישנן דרכים רבות להגביר את חילוף החומרים והאנרגיה שלנו כמו למשל שימוש במזונות על וצמחי מרפא. מזון איכותי ומזונות על נותנים לנו את התזונה הדרושה כדי לתדלק את השרירים שלנו, וצמחי מרפא יכולים לעזור להגביר את הסיבולת שלנו ולשפר דברים כמו זמן התאוששות ואנרגיה כללית.

להלן מדריך ל5 צמחי המרפא, הפטריות ומזונות העל הטובים ביותר לשגרת האימונים שלך:

  1. כורכום - כורכום ממלא תפקיד חשוב בתמיכה בשרירים, במפרקים ובהתאוששות לאחר פעילות גופנית בגלל היתרונות שהוא מעניק למערכת השריר-שלד ומערכת העיכול. כמוסות הכורכום אקטיב של פוקה עוצבו במיוחד כדי לתמוך בהתאוששות מהירה ובתגובה דלקתית בריאה לאחר פעילות ספורטיבית.

  2. אשווגנדהאשווגנדה משפרת אנרגיה, חוזק וסיבולת. האשווגנדה תחזק ותזין את מערכת העצבים ובו בזמן תרגיע אותה. מחקרים הוכיחו שהיא משפרת משמעותית את הביצועים הספורטיביים על ידי שיפור קיבולת הלב והריאות והעלאת רמות האנרגיה.

  3. קורדיספס – איכות הנשימה יכולה לעשות הבדל עצום ביכולת שלך לדחוף חזק באימון, ופטריית הקורדיספס ידועה כתומכת בדיוק בזה. פטריית מרפא זו מסייעת לחזק את מערכת הנשימה בכללותה, מה שיכול לשפר את יכולתך לנשום עמוק ולעבד טוב יותר פחמן דו חמצני. הדרך הטובה ביותר להשתמש בה היא להוסיף אבקת קורדיספס למשקה האימון שלך או אפילו לקפה של הבוקר.

  4. מאצ׳ה - מלבד תכולת נוגדי החמצון המרשימה שלה, מאצ'ה מסייעת לשפר את הסיבולת במהלך פעילות גופנית. מחקרים מצביעים על כך ששיפור זה נובע ככל הנראה מהיכולת של מאצ'ה להגביר את חילוף החומרים ולשפר את הקצב הטבעי של שריפת הקלוריות בגוף. מאחר שמאצ'ה משפרת את חמצון השומן ואת יכולת הגוף להשתמש בשומן כדלק, היא שימושית מאוד עבור ספורטאים המעוניינים לשמור על מבנה גוף רזה ולהפחית את אחוז השומן בגוף מבלי לפגוע בגידול השרירים.

  5. זרעי צ׳יה - זרעי צ'יה מועילים במיוחד לסיבולת הגוף לאימונים ארוכים, כגון ריצה או רכיבה על אופניים. הערכים התזונתיים שלהם של חלבון מתון, שומני אומגה בריאים ופחמימות מורכבות הופכות אותם למקור מעולה לשריפה איטית של דלק, וגודלם הקטן אומר שהם לא יכבידו אותך במהלך האימון. בונוס: המינרלים הטבעיים של זרעי הצ'יה כוללים מספר אלקטרוליטים חשובים שעוזרים במניעת התייבשות! זרקו כמה זרעי צ'יה למים עם לימון ודבש למשקה פשוט לפני האימון או שתו אותם תוך כדי אימון כדי לצרוך כמויות קטנות של חומרים מזינים מבלי לשים לב. יש זרעי צ׳יה גם בחטיף הסופרפוד שלנו בשילוב עם פיסטוק בטעם נפלא.