הדרך הטבעית לתמוך בגיל המעבר

איך אני יודעת אם אני בגיל המעבר?

חווית גיל המעבר שונה עבור כל אישה, אך טווח הגילאים הממוצע הוא בין 40-55.

הסימנים הראשונים שיש לשים לב אליהם הם אי סדרים כלשהם במחזור החודשי; אלה יכולים להתבטא בכל שינוי מהמחזור הרגיל שלך, החל ממחזור קצר או ארוך בצורה יוצאת דופן, דימום קל מאוד או כבד מאוד או דילוג על וסת.

מה גורם לגיל המעבר?

גיל המעבר מתרחש כאשר לא נותרו עוד זקיקים (המכילים ביציות) בשחלות. במהלך זמן זה, השחלות למעשה נכבות והן אינן מפרישות יותר אסטרוגן ופרוגסטרון - שני הורמוני המין העיקריים של אישה.

אסטרוגן ופרוגסטרון אחראים לוויסות המחזור החודשי, ולכן המחזור החודשי נפסק כאשר שני ההורמונים הללו אינם מופרשים יותר, שכן אין יותר ביציות לשחרור. חשוב להגדיש שגיל המעבר הוא שינוי טבעי בחיי האישה והוא יכול להיות חיובי ומשחרר אם נהיה אדיבים לעצמנו ונתמוך בו בצורה הטובה ביותר.

מהי התזונה הטובה ביותר לגיל המעבר?

הדרך הטובה ביותר לתמוך בגוף בגיל המעבר על ידי תזונה היא לשלב מזונות שיעזרו לאזן את רמות האסטרוגן בגוף. הנה כמה טיפים:

  • ירקות ממשפחת המצליבים: ירקות ממשפחת המצליבים כמו ברוקולי, כרובית, נבטים, כרוב ועוד מכילים מספר רכיבים תזונתיים רבי עוצמה המסייעים בחילוף החומרים של מולקולות אסטרוגניות. ירקות ממשפחה זו גם עשירים בפיטונוטריינטים איכותיים לתמיכה בבריאות כללית.
  • מזונות עשירים בשומן בריא: אלו הם מזונות העשירים בחומצות שומן ואומגה 3. הם כוללים שומנים צמחיים כמו שמן קוקוס, שמן זרעי המפ, שמן זית בכבישה קרה ושמן אבוקדו. אגוזים גולמיים (מלבד בוטנים) וזרעים מכילים סטרולים צמחיים המאזנים את רמות האסטרוגן.
  • משפחת האליומים: האליומים כוללים שום, בצל, בצל ירוק, עירית וכרישה - כולם עשירים בחומצות אמינו המכילות גופרית שגם עוזרות לכבד לנקות רעלים וגם להפחית את ייצור האסטרוגן.
  • עדשים וקטניות: מכילות כמויות איכותיות של פיטו-אסטרוגנים המסייעות לאיזון רמות אסטרוגן-פרוגסטרון. סויה ידועה בכך במיוחד, אבל כל הקטניות מועילות לכך.

שינויים באורח החיים שיתאימו לשינויים בגוף שלך

שילוב תרגולים יומיומיים של יוגה, מדיטציה ומיינדפולנס יכול לעזור לתמיכה בגיל המעבר, יחד עם הקשבה למה שהגוף שלך צריך, להיות בהתאמה עם רמות האנרגיה שלך ולוודא שאת לא מגזימה עם אימונים חזקים מידי.

כדאי גם לשקול לשלב צמחים שעוזרים לקרר ולהרגיע בשגרת היומיום. מיץ אלוורה הוא דוגמה נהדרת למשקה מקרר ומלחלח. חליטת מנטה או חליטה עם ורדים למשל, כמו חליטת וומנקיינד, גם יכולות לעזור לקרר ולהרגיע.

תוספי מזון טבעיים לגיל המעבר

אם את מבחינה בשינויים שמתחילים להתרחש, חשוב קודם כל לתת לעצמך הפסקה כדי להבין שמה שעובר על הנפש והגוף שלך הוא טבעי לחלוטין. הגוף מתפקד בצורה מסוימת במשך זמן רב והצורה הזאת משתנה כעת.

השינוי ברמות ההורמונים יכול להשפיע על אנרגיה, מצב רוח, מוטיבציה, חשק מיני ובריאות רגשית. הצעד הראשון והחשוב ביותר הוא להתחיל להבין כיצד הגוף שלך משתנה ומה הולך לעזור לך אישית. לדוגמה, אם מתח הוא גורם ההשפעה החזק ביותר עבורך, זה הדבר שבו כדי לך להתרכז.

תוסף המזון וומנקיינד 50+ פותח במיוחד כדי לספק הזנה עמוקה, הרגעה, איזון וקירור עם צמחים כמו שטאוורי, אשווגנדה, מיץ אלוורה ועלי מרווה. הוא מכיל ויטמין B קומפלקס לאיזון הורמונאלי וויטמין D. הוא מסייע בתמיכה בייצור הורמוני בלוטת התריס, מערכת העצבים, בהירות נפשית ואנרגיה. וומנקיינד 50+ תורם לייצור תקין של ההורמונים הנשיים בגיל המעבר ולתפקוד תקין של מערכת העצבים, תפקוד קוגניטיבי וחילוף חומרים תקין המניב אנרגיה איכותית לתמיכה בגוף בשינויים העוברים עליו.