משלוח חינם בקניה מעל 150 שקלים באתר

מלכת הסופרפוד – השפית ג'ולי מוריס

מלכת הסופרפוד – השפית ג'ולי מוריס

השפית ג'ולי מוריס חלוצה בתחום מתכוני הסופרפודס, והיא מהווה דוגמא דינמית לאורח החיים הבריא של נביטאס נטורלס. אנו גאים שהיא חלק מהצוות של נביטאס. ספרה החדש של ג'ולי, Superfood Cuisine, מציג לקוראים עולם חדש ונפלא של אפשרויות מזינות וטעימות.

נביטאס נטורלס : אם היית ננטשת על אי בודד לחופה של דרום קליפורניה למשך שבועות, אפילו חודשים, אילו 3 סופרפודס היית רוצה שיהיו איתך?

ג'ולי מוריס : למען האמת זה נשמע כמו טיול נחמד! אסטרטגיית הסופרפודס שלי תהיה ממוקדת באיזון : אני אביא את אבקת עשב החיטה בגלל האפקט הבסיסי שלו, הויטמינים והמינרלים, זרעי ההמפ בשביל חלבון איכותי וחומצות שומן בריאות ותותי העץ (מולבריס) בגלל תכולת נוגדי החמצון הגבוהה ובגלל טעמם המשגע!

נביטאס נטורלס : איזה סופרפוד הוא תרופת הפלא לדעתך? כזה שאת משתמשת בו באופן יומיומי?

ג'ולי מוריס : אני אובססיבית בנוגע לאבקת מאקה. בגלל שהמאקה היא מזון אדפטוגני, היא עושה נפלאות ומשאירה אותי מאוזנת ושפוייה אם אני מתוחה, בנוסף היא נותנת לי אנרגיה מתמשכת אם אני מרגישה "מרוקנת". אני קוראת לה ה"שריון שלי".

נביטאס נטורלס : איזה סופרפוד לדעתך, מעניק את התמורה הטובה ביותר ביחס למחירו?

ג'ולי מוריס : אבקת עשב חיטה היא דבר מדהים! לא רק שהאבקה המיובשת בהקפאה ערבה לחך, זה מדהים כמה הזנה יש בכפית קטנה. אני מתכוונת, איך אפשר להתחרות במעל ל-70 ויטמינים ומינרלים המאוחסנים באחד מהמזונות המבסיסים ביותר הקיימים על כדור הארץ?

נביטאס נטורלס : מתי קיבלת את ההשראה לכתוב ספר בישול ומה היה האתגר הגדול ביותר בנוגע להתחלת הפרוייקט?

ג'ולי מוריס : ובכן, אני מדברת על להוציא ספר בישול כבר עשר שנים, הדחף הזה עלה בי כשהתחלתי להתנסות בפעם הראשונה, בשילוב מזון נא ומזונות על בתפריט שלי. הנורה נדלקה ברגע שהבנתי שמרבית המתכונים שהכנתי במהלך חיי נבעו מצורת חשיבה מיושנת של בישול המזון – צורה שמכילה יותר מזון מעובד ולא בריא ממה שצריך להיות. אז התרגשתי מאוד מהמחשבה על הגדלת מגוון המתכונים הקיים בעולם שמשתמש במזון מלא, טבעי וצמחי על מנת ליצור מנות טעימות, מועילות ומעניקות אנרגיה.

בתחילה, האתגר הגדול ביותר בהתחלת התהליך היה בעיקר נושא תחושת הביטחון – למרות שהייתי טבחית נלהבת כבר מגיל קטן, מעולם לא עברתי הכשרה מקצועית כשפית, ולא ידעתי אם אנשים יקחו אותי ברצינות – בעיקר בגלל שיש לי נטייה "לשבור" הרבה חוקי בישול. למזלי הרב, אין דבר משכנע יותר מאשר "טעים", והתחלתי לקבל יותר ויותר עבודה ביצירת מתכונים והכנת אוכל בריא לאנשים. מיותר לציין שבמשך שנים רבות עסקתי בפיתוח ויצירת מתכונים לפני שכתבתי את Superfood Cuisine. אבל את הספר הבא לא ייקח 10 שנים לכתוב, זה בטוח.

נביטאס נטורלס : את מקבלת תהילה רבה בזכות סרטוני המתכונים שלך והבלוג שלך, מהו הסרטון הטוב ביותר שלך, שכדאי לצפות בו?

ג'ולי מוריס : מתכון הפאדג' בראוניז שלי – שלוקח 5 דקות הכנה. זהו המתכון הפופולארי ביותר שלי עד כה. למרות שהמתכון הפשוט והקל הזה עשוי אך ורק ממזונות מלאים וסופרפודס, אנשים רבים מספרים שזהו הבראוניז הטוב ביותר שהם טעמו! מכובד ביותר!

נביטאס נטורלס : מהו מתכון הקינוח האהוב עלייך ביותר, להכנה ומהו המתכון האהוב עלייך ביותר, לאכילה?

ג'ולי מוריס : אני מכינה כמויות קטנות של שוקולד נא כל הזמן. שום דבר לא טעים כמו זה ולא מרגיש טוב כמו שוקולד שעשוי מקקאו נא, וזה כל כך פשוט להכנה. אני ממיסה חמאת קקאו, מוסיפה אבקת קקאו, ומוסיפה בכל פעם ממתיק אחר וטעמים אחרים, לפי המצב רוח.

השילוב המועדף עליי כעת הוא שילוב של סירופ מייפל ומעט אבקת וניל ברגע האחרון. את השוקולד הנוזלי אני שופכת על צלחת ושמה בפריזר לעשרים דקות. ברגע שזה מתקשה ניתן להוציא את זה מהצלחת ולשבור את זה לחתיכות קטנות.

נביטאס נטורלס : שמענו שאת אצנית אדוקה, איך נראית השגרה שלך והאם את רצה בשטח או בכביש? האם את אוכלת משהו לפני הריצה וכמה זמן לפני?

ג'ולי מוריס : כן, אני אוהבת לרוץ – אני רצה במשך 6 ימים בשבוע, למעלה מ-12 שנה, וכרגע רצה 64 – 72 ק"מ בשבוע. אני גרה במקום שאין סביבו דבר פרט לדרכים תלולות, אז אני אוהבת לרוץ במעלה ההר חצי מהזמן ורצה במישורים שעל קו החוף בשאר הזמן. אני לא יכולה להדגיש מספיק, עד כמה אכילה בריאה משפיעה על הפעילות הגופנית – ככל שאתה מרגיש טוב יותר, כך אתה רוצה להתאמן יותר וככל שאתה מתאמן יותר, כך אתה מרגיש טוב יותר! אני תמיד אוכלת חטיף קטן 30 דקות לפני הריצה – חטיף מועדף במיוחד הוא כמה תמרי מג'הול עם שבבי קקאו בצד. זה ממלא אותך באנרגיות! סמודי שיש בו המפ ואבקת מאקה הוא הרגל קבוע אחרי הריצה.

תורגם על ידי בת חן נקטלוב

TOP