משלוח חינם מהיום למחר בכל קנייה מעל ₪150

להוריד את הלחץ!

לחץ הוא דבר טבעי, הוא חלק מהחיים של כולנו. לעתים קרובות ללחץ מתווספים חרדה, מתח ותופעות נוספות והגורם כמובן,  שונה מאוד מאחד לשני.

כל תוספת שלילית למצבי לחץ, יכולה להחמיר את מצבנו הנפשי מאוד וכמובן את מצבנו הפיזי. סטרס הרבה פעמים הינו "סטארטר" למחלות. כמובן שהשפעתו הפיזית נכרת, בעייפות, התכווצות שרירים וחוסר שקט. אלו סימפטומים לא נעימים ומכבידים על זרימת החיים.

הטיפול בסטרס יכול להיות פשוט. טיפים אלו יעזרו לכם להקל על המתח ואף למנוע אותו אם תסגלו את השינויים לאורח החיים היומיומי..

פעילות גופנית

פעילות גופנית  נחשבת לעתים קרובות למשכחת  הכאבים האולטימטיבית. פעילות הגופנית יוצרת פורקן למתח שמצטבר. הקדשת זמן לפעילות גופנית מהנה  עושה טוב לגוף ולנפש.

אין הכוונה לבלות שעות בחדרי כושר או בעבודה על מכשירים. הדבר החשוב הוא להנות מהפעילות הגופנית, אחרת הנזק גדול מהתועלת..

לעשות פעילות נעימה ופשוטה.. הליכה בשכונה, פעילות משפחתית או טיול בשטח פתוח לבד, עם חבר או עם חית המחמד יכולה לעשות את העבודה. אפשרות נוספת היא פעילות אירובית, שיכולה להיות גם במים. חשוב למצוא את הפעילות המתאימה למצב שלך , העוזרת להפעיל ולהניע את הגוף ולאזן  את הטמפרמנט הספציפי שלך, הפעילות הגופנית אמורה להסיח את דעתנו מהאדם או הגורם ללחץ.

ארומתרפיה

כל עוד אנחנו נושמים, ארומתרפיה היא אופציה נוספת להקלה על המתח. ריחות נעימים ואהובים עושים לנו הרגשה טובה.

חלקיקי השמן שנשאפים בארומתרפיה נשלחים למוח דרך מערכת הריח, שם משתחררים נוירו-כימיקלים שגורמים לרוגע, סטימולציה, ואף לאופוריה, תלוי בשמן. שמן לבנדר למשל, עוזר להשרות שינה. מומלץ להתייעץ עם מומחים לארומהתרפיה, או לקרוא מידע נוסף שייסע לכם לבחור את השמן המתאים.

צמחי מרפא

שימוש בצמחים להפגת מתחים הופכת לשיטה יותר ויותר פופולרית . השימוש בצמחים נעשה מזה אלפי שנים. הצמחים לא פועלים כמו התרופות הפסיכיטאריות. האפקט ניכר לאחר טיפול ממושך. הפגת מתחים באמצעות צמחים עובדת נהדר עם מדיטציה ויוגה.

ניתן להשתמש בצמח מרפא בודד או בשילוב. להלן כמה עשבי תיבול פופולריים בשימוש .....

אשווגנגדה ( Withania somnifera)- צמח אדפטוני שימושי מאוד להפגת מתחים. הוא עוזר לגוף לטפל במתח עצמו ולא  ולא "מאלחש" אותו כמו תרופות הרגעה.  אשווגנדה ממריץ את מערכת העצבים, נדודי שינה מוח ומפיג את הלחץ.

ברהמי (Bacopa monniera) הוא שחקן חשוב בקבוצה "Medhya Rasayana '. (צמחי נקטר לתודעה) הוא משקם ומזין, את העצבים והתודעה. משפר את כוח הקליטה והלמידה ומאזן סערת רגשות, ומצבי רוח.

ברהמי פלוס - פורמולה זו מיועדת לשיפור הריכוז, הבהירות המחשבתית, הזיכרון ותשומת הלב. היא מצוינת לשימוש בתקופות של אתגרים ומבחנים, כאשר אתם נדרשים ליכולת שכלית מוגברת ומשופרת. נהוג ליטול את המוצר לפני מבחנים, מצגות ומדיטציה.

אשווגנדהה וגוטו קולה - פורמולה זו משמשת לחיזוק של מערכת העצבים ולהגנה מפני המתחים של חיי היומיום. הם מעניקים אנרגיה, מחזקים ומרגיעים, והם מסייעים למערכת עצבים עייפה וקדחתנית. מומלץ ליטול במקרים של דאגות במהלך היום, פעימות לב מואצות, התקפי חרדה. התרופה תורמת ליעילות המחשבתית.

וולריאן ואשווגנדה  - וולריאן ואשווגנדה היא פורמולת צמחים שנועדה להקל במצבים של חוסר שינה, שינה בלתי מאוזנת ותקופות מתח.

שמן המפ -  שימוש יומיומי בשמן משפר את מראה העור, מעלה את רמות האנרגיה והכושר בגוף, משפר את יכולת התפקוד וההבראה, מעלה את הרגישות לאינסולין, מוריד את הסיכון לחלות בסרטן, מוריד דלקות, מוריד משקל, משפר את מצב הרוח, יכולות הלמידה והריכוז, את הרוגע והאינטליגנציה ומיטיב עם יכולות הגוף להתמודד עם לחץ. מאפשר החלמה מהירה והרגשה טובה במהלך טיפולים בסרטן. משפר את הטיפול במחלות ניווניות כמו אלצהיימר.

מדיטציה

מדיטציה היא תרגול עתיק יומין, שיכול לחולל שינויים מועילים מאוד על מצבנו הנפשי והפיזי כגון הורדת לחץ דם, הרגעת קצב הלב. המדיטציה מסיטה את הדעת מהבעיות של חיי היומיום.

מדיטציה פשוטה של ישיבה או שכיבה, בדרך כלל בעיניים עצומות, כך שתשומת הלב נסוג מהעולם החיצון ומהפעילויות השיגרתיות. המדיטציה מרוקנת אותנו מהמחשבות על ידי התמקדות בנשימה פנימה והחוצה. לעתים משלבים חזרה על מילה או ביטוי שנקרא "מנטרה" בקול רם או בשקט.

מדיטציה מסייעת בשליטה על המתח נפשי, השגת שקט נפשי, מצב של שלווה ואתחול של התודעה.

 

יוגה

המטרה של היוגה היא הפגת מתחי היומיום על ידי איזון הגוף באמצעות שילוב של נשימות עמוקות, תנוחות גוף ומדיטציה. מאחר שהיא מתמקדת בחיזוק ההשקפה החיובית והיתרון הגדול שניתן לתרגל בבית או במסגרת כיתה.

ישנן שיטות וסגנונות שונים, להלן פירוט קצר:

האטה: התמקדות בתנוחות הבסיסיות.

ויניאסה: נמרץ יותר וכולל תנוחות מתואמות עם נשימה.

אשטנגה: סגנון יותר תובעני, ששמש השראה למה שנקרא "יוגת כוח".

איינגר: מתמקד באיזון הגוף עצמו בכל תנוחה. התנוחות מתבצעות למשך זמן ארוך יותר ושימוש באביזרי עזר כגון: קירות, חבלים, קוביות וכריות.

קונדליני: מתמקד בתנועות חוזרות ושחרור של אנרגית הגוף התחתונה, כך שהיא נעה מעלה.

ביקראם: נקרא גם "יוגה חמה" מתבצעת בחדר מחומם מאוד על מנת לגרום לגוף להזיע, להפטר מפסולת ולשמן היטב את הגוף

מוסיקה

מוסיקה היא כלי נהדר להפגת מתחים טבעית . זאת משום שמוסיקה מחוללת מצב רוח טוב. השיר האהוב עליך יכול להיות הקל על המתח שלך. כל אחד יודע מהו סוג המוסיקה המתאים לו ביותר.

היתרון הגדול הוא שניתן לקחת אותה לכל מקום שהולכים. הטכנולוגיה של היום עושה את זה כל כך קל ופשוט. העלה את המוזיקה שלך לטלפון,ל- i-Pod, או לכל נגן אחר ללחוץ "הפעל" וזהו.

למה זה עובד?

המוזיקה יעילה בשל השינויים שהיא מעוררת בגוף. שינויים בקצב הנשימה קצב הלב. מוזיקה רגועה גורמת וקצב לב מואט. גורם לגוף להיכנס למצב רגיעה, ההפך מתגובת לחץ. לחץ דם נמוך יותר, חסינות מוגברת, והקלה מכאבי שרירים הם כמה מן היתרונות האפשריים. מוזיקה קצבית, מאיצה את קצב הלב והנשימה. תלוי באפקט אותו רוצים להשיג - המוזיקה מסיחה את הדעת מכל דבר אחר לרגע.

ים של צחוק ודמעות

צחוק ובכי הם דרכים נהדרות להקלה על לחץ באופן טבעי. שניהם משחררים ומפרקים מתחים. אין צורך בסשיינים ארוכים. צחוק או בכי קצרים, מספיקים בכדי להיות יעילים.
הפגת מתחים טבעית וזולה! לגמרי בחינם!!
צחוק, מפחית את רמות הקורטיזול בגוף.

מה נדרש? ..... אל תיקח את עצמך יותר מדי ברצינות. זה מדהים כמה לחץ יכול לשבש את חוש הומור לאורך זמן. פנו זמן לסרט מצחיק או משחק אהוב. למד לצחוק על עצמך גם כאשר הדברים לא מסתדרים כמתוכנן.

 

חיות מחמד

ראיות מצביעות על כך שלהיות בסביבת חיות מחמד מסייע לשמירה ואיזון של לחץ. פעילויות כמו משחק עם חיית המחמד וסייע ליתר לחץ דם. אפילו משימות שגרתיות  של טיפול בחיה כמו הסרת קרציות מהכלב או לקחת אותו לטיול מביא לרגיעה. אם אתה חובב דגים,  פשוט לצפות בהם שוחים, או עיסוק בניקיון האקווריום שלהם יכולים להביא מרגוע.

תחביבים

תחביב הוא פעילות פנאי, בילוי, שאמורה להיות הסחת דעת מוחלטת משגרת היומיום. כאשר בוחרים תחביב, אנשים רבים עושים את הטעות ובוחרים פעילויות הקשורות באופן הדוק לחיי העבודה במשרד או העיסוק שלהם: למשל, מתכנת מחשבים יכול לעצב משחקי וידאו בזמן הפנוי שלו. חשוב לבחור תחביבים שאינם קשורים כלל לעבודה על מנת להסיט את הדעת ולהפחית את הלחץ. אם אתה עוסק במספרים, מומלץ לעסוק בפעילות יצירתית כמו ציור או מוסיקה, או אם אתה עובד היי טק, נסה לעסוק בגינון או ביצירה. תחביב נותן שקט נפשי והפוגה מהשיגרה.

 

נכתב ע"י יפית ארמון

מטפלת בכירה באיורוודה www.ayurveda.co.il | 0543-060606

תגיות:

TOP