משלוח חינם מהיום למחר בכל קנייה מעל ₪150

טיפים לשינה טובה מאת סבסטיאן פול, ההרבליסט של פוקה

שינה טובה בלילה היא דבר נפלא. אנחנו מרגישים רגועים, רעננים וערניים. כשאנחנו ישנים שינה טובה, הגוף שלנו מתקן את עצמו, הנפש נרגעת ואנחנו מעבדים את החוויות הרגשיות. אפילו החלומות שלנו, למרות שלעיתים הם כאוטיים, מהווים חלון לנשמה ומסייעים לנו לפתור את סודות החיים. הרי כולנו רק רוצים לישון שינה טובה, כשאנחנו מרגישים שהיא חסרה לנו. לפני שאנחנו יודעים את זה, אנחנו מרגישים מותשים ולעיתים מעט זועפים. אם מצב זה חוזר על עצמו באופן קבוע, אתה עלול להרגיש שאין לך הרבה מה לעשות בנידון. אבל יש! ישנם דברים רבים ופשוטים שאתה יכול לבצע ביומיום, שיסייעו בלילה.

 

מדוע שינה חשובה כל כך?

כשאנו ישנים שינה עמוקה, בשליש הראשון של הלילה, הגוף שלנו מתקן את עצמו. בשני השלישים האחרים של הלילה מתרחשים שלב ה-REM (תנועת עיניים מהירה) ושינה קלה יותר האחראיים על וויסות הזיכרון והרגשות. אין צורך בשינה עמוקה בכל שעות הלילה על מנת לקבל מנוחה טובה.

האם יש לי בעיית שינה אם אני מתעורר במהלך הלילה?

התעוררות במהלך הלילה, היא דבר נורמלי לחלוטין : התפתחנו במהלך האבולוציה, להתעורר בלילה. אם זה קורה, פשוט המשך לישון.

כמה שינה אני צריך?

הכל תלוי במי אתה, בן כמה אתה ומה קורה בדרך כלל במשפחתך. תחושת הרעננות היא זו שתגיד לך כמה זמן שינה אתה צריך. אנו זקוקים בממוצע ל7-8 שעות, אבל יש כאלו המעדיפים 4 שעות שינה ואילו אחרים מעדיפים 10.

מתי כדאי לי ללכת לישון?

רבים מאמינים ששינה בשעה מוקדמת הינה דבר חיוני לשנת לילה טובה, אך מה שחשוב יותר היא הרוטינה. נסה לישון ולקום באותה השעה, בכל יום (+\- 30 דקות).

האם אני צריך סדר יום קפדני על מנת לקבל שנת לילה טובה?

כמה שתהיה פחות מתוח ולחוץ לגבי השינה, כך ייטב לך. פשוט נסה להפחית את הרעש ואת הגירויים האלקטרוניים ועמעם את האורות, בערך שינה לפני שעת השינה.

אם אני מתעורר בלילה, האם כדאי לי לקום מהמיטה?

לא, פשוט תישאר במיטה ונסה להירגע.

האם כדאי לי להימנע מקפאין לחלוטין?

זה לא הכרחי, אבל כדאי לך לא לצרוך יותר משני משקאות המכילים קפאין, ביום ולא לצרוך אותם אחרי שעות הצהריים.

 

 

היגיינת שינה

  • דאג לטמפרטורה נעימה בחדר, אם הטמפרטורה חמה מידי, היא תפריע למנוחתך.
  • דאג שהחדר יהיה חשוך, יותר מידי אור, ייפגע בייצור ההורמונים האחראיים על שינה. וילונות האפלה יכולים לעזור, אבל סדק קטן שדרכו נכנס אור, זה בסדר.
  • דאג למזרן נוח. אתה ראוי לזה!

 

טיפים נוספים שיכולים לסייע לך לדפוסי שינה בריאים :

  • תזונה – וודא שאכלת היטב במהלך היום, על מנת לא ללכת למיטה רעב או מלא מידי.
  • שתייה – אלכוהול ידוע בכך שהוא פוגע בשינה. שתה חליטה מרגיעה לפני השינה על מנת לקבל שנת לילה טובה.
  • פעילות גופנית – וודא שביצעת מספיק פעילות גופנית בכל יום. זה כייף, זה מעייף את הגוף ומסייע לך לשינה טובה יותר.
  • מנוחה – קח פסק זמן בכל יום על מנת לנוח ולהירגע. תרגולי נשימה יומיומיים הם דבר נפלא למטרה זו, הם פשוטים ואינם עולים כסף. תוכל ללמוד אותם דרך סרטוני ההדרכה הרבים, הקיימים ברשת.
  • עיסוי – כולנו מאחסנים מתח בשרירים ולכן עיסוי קבוע, הוא לא ענין של מותרות, הוא דרך נפלאה לשמירה על הבריאות. עיסוי בכפות הרגליים עם שמן אשווגנדה למשל, הוא דרך פשוטה להכנת הגוף לשינה שניתן לבצע לבד או עם בן\ בת הזוג.
  • הנאה – מצא זמן להנאה וכייף בחייך. רגעי הנאה יכולים להפיג מתח ולהשפיע על שלוות הנפש.
  • חשיבה – הישאר חיובי ואל תהיה כפייתי בנוגע לשינה. המקצבים הטבעיים בגוף, יסייעו לך לקבל את המנוחה שלה אתה זקוק.
  • שינה – הטבע יצר צמחים רבים בעלי תכונות מרגיעות שיכולים לסייע לדפוסי שינה טובים. פורמולת נייט טיים מקבצת עבורך את הצמחים הטובים ביותר להשראת שינה.

 

למידע מורחב אודות טיפול ותמיכה בנפש

TOP