משלוח חינם בקניה מעל 150 שקלים באתר

חלבון מבוסס צמחים - ריץ' רול אולטרא מרתוניסט

"אבל מאיפה אתה לוקח את החלבון שלך ? "

כספורטאי אולטרה מרתוניסט שתזונתו מבוססת צמחים ,אם הייתי מקבל דולר אחד על כל פעם שנשאלתי את השאלה הזאתהייתי יכול לשים את ארבעת הילדים שלי בקולג'. אז בואו ננתץ את הפיל שבחדר אחת ולתמיד .

אנחנו חיים בחברה שבה חונכנו להאמין שבשר ומוצרי חלב הם המקור היחיד של חלבון בתזונה ראויה להוקרה ללא כמויות עצומות של חלבון מן החיבלתי אפשרי להיות בריאשלא לדבר על ביצועי כספורטאילהתאמן ולהתחרות בשיא שלך המסר המוטעה נמצא בכל מקום -חברות הענק ,משווקות פרסומות ,בלתי ניתנות לעירעור של מוצרי חלבמודעת קמפיין החלב האחרונה מציגה חלבונים בטעם שוקולד כמשקה ההתאוששות הספורטיבית האולטימטיבית .תוויות מזון משכנעות למגוון מסחרר של המלצות מומחי כושר .

חלבוןחלבוןחלבון – עדיפות לכמה שיותר.

בין אם אתה ספורטאי מקצועי או תפוח אדמה רובץ ספות הרעיון הזה הוא כל כך חזק ומוטבע עמוק בתוך מערכת האמונות הקולקטיבית שלנו .עבורי זה אתגר לערער את תקינותו ומסקנתי היא לא פחות ממוקצה מחמת מיאוס .באמצעות חוויה ישירה הגעתי למסקנה שהרעיון הזה הוא במקרה הטוב מטעהאם לא לגמרי לגמרי שקרי מונע על ידי קמפיין ממומן היטב של דיסאינפורמציהמונצח במימון רב עוצמה של שדולות בשר וחלב שהשקיעו אינספור דולרים בשיווק כדי לשכנע את החברה ,שאנחנו חייבים את המוצרים האלה כדי לחיותהחלבון מן החי גם הורג אותנו מפתה אותנו לסעודות בשרים עם הורמונים וחומרי הדברהמזון עם עודפי שומן רווי שמחולל בדרך כלל סתימת עורקיםכולסטרול גבוה ותורם משמעותית למגיפה של מחלות לב והבלטה של חולשות מולדות אחרות.

ואכןחלבון הוא חומר מזין חיוני קריטילא רק בבנייה ובתיקון של רקמת שריר ,אלא גם בשמירה על מגוון רחב של תפקודי גוף חשוביםאבל האם זה משנה אם החלבון שלנו מגיע מצמחים ולא מחיות ועד כמה אנחנו באמת צריכים אותו ?

חלבונים מורכבים מעשרים חומצות אמינו שונות אחד עשרה מסונתזים באופן טבעי על ידי הגוף שלנו .תשע הנותרות מה שאנו מכנים חומצות אמינו חיוניות חייבות להילקח מן המזון שאנו אוכליםאז מבחינה טכניתהגוף שלנו דורש חומצות אמינו מסוימותלא חלבון כשלעצמותשע חומצות האמינו החיוניות האלה מצויות בבשר ומוצרי חלב רק משום שבעלי החיים היצרניים האלה אכלו צמחים ולא שהם עיבדו אותו בגופם בצורה כלשהיא. מניסיון ארוך טווח של תזונה מבוססת מגוון ססגוני של צמחים, (דגנים וקטניותאגוזים,זרעיםירקות ופירות).מזונות אלו מספקים את דרישות החלבון אפילו של אתלט האימון הקשה ביותר . וזאת בניגוד לחלבון מן החי עם השומן הרווי שמשפעל מחלות לב ,או קזאין (חלבון החלבומי גבינהשנמצאו קשורים למגוון רחב של מחלות מולדות .

פשוט נשאל את לוחמי האיגרוף כמו מק דנציג, ג'ייק שילדס או ילקס ג'יימסרוכבים כמו דייב זבריסקי ובן בוסטרום טריאתלטים כמו כנון רנדן ,ברנדון ברזיירהילרי יסקאיה והאולטרא מרתוניסט המיוחד סקוט יורק.מתאגרף בלתי מנוצח טימותי ברדלי כולם יגידו לך את אותו דבר לא אוכלים סטייק חלבביצים ותוספי מי גבינה במקום זה הם בחרו לעבור למקורות חלבון צמחיים בריאים כמו קטניות ,שעועית שקדים ,עדשיםזרעי קנביס ספירולינה קינואה תרד ו ברוקולי.

אם אתה מספק את התזונה שלך עם מגוון מתחלף של צמחי החלבון אני בהחלט יכול להבטיח שלעולם לא תסבול מחסור בחלבון זה בלתי אפשרילמרות המס הכבד מאוד שאני כופה על הגוף שלי אימונים בזמנים פירמידיאלים עולים של 25 שעות בשבוע למאמצי סיבולת ארוכים סוג זה של משטרוהתזונה מבוססת צמחים הביאו אותי במשך שנים לחוזק וכושר מעולה ללא כל בעיות בנוגע לבניית מסת שרירמשקל אידיאליוהתאוששות מושלמת בין האימונים למעשהאני יכול לומר בכנות כי בגיל 45 , אני בכושר הטוב ביותר משהייתי אי פעם .

למרות מה שאולי כבר סיפרתי אני טוען שעודף חלבון מזיק לגוףאתה אמור לספק את הדרישה של הגוף שלך לחלבון ללא עודפיםעם כל הכבוד לספורטאים למיטב ידיעתי אין מחקר מדעי שאי פעם הראה כי צריכה מעבר לרמת החלבון המומלץ ע"י אירגון הבריאות העולמי שהוא בין 5-10% מצריכת קלוריות היומיות,ממריץ צמיחת שריר נוספת או מזרז תיקון פיסיולוגי הנגרם על ידי מתח גופנילמעשה צריכת החלבון מן החי בכמות מוגזמתיכולה להזיקהחלבון העודף מאוחסן בתאי שומן לעיתים קרובות ,ותורם להתפתחות של מגוון רחב של מחלות כגון אוסטיאופורוזיס סרטןתפקוד לקוי של כליות ומחלות לב.

עדיין לא משוכנעחשבתי על זהכמה מבעלי החיים הגדולים בעולם הם צמחוניים הפילהקרנף,ההיפופוטם והגורילה מקבלים את מלאי החלבון שלהם מצמחיםאז תוותר על הסטייק ותצטרף אליי לקערת קינואה ועדשים.

הזיכרונות מעוררי ההשראה של ריץניתנים לתיאור בספר שלו "מציאת אולטראשיצא למדפים בשנה שעברהובו מכלול טרנספורמטיבי של אינפורמציה ראויה לספורטאים.
למידע נוסף על כמה עשירים דלקי המשפחה והאימונים שלו ,סדנאות ,סרטים באינטרנט שמלמדים את התזונה מבוססת צמחים שלהםעם הדגמות של שייקיםסמודיסממרחים צמחיים והרבה מאוד ירקות ופירותאגוזים וקטניות.

Www.richroll.com

תגובת פוקה – סופרפוד אורגני

אז בתור ספורטאים איך נבנה את רמת החלבון הנצרכתנספגת ולא עודפת שלנו ?

המלצת אירגוני הבריאות לכמות החלבון המומלצת ליום היא 0.8 גרם עבור כל ק"ג גוף

אז אם אתה שוקל 70 ק"גכמות החלבון היומית הנדרשת עבורך היא56 גרםאו 1.4-2 גרם לכל ק"ג גוף לאתלטים מאומצי סיבולת.

מקורות חלבון מבוססי צמחים הם דגניםקטניות ירקותזרעים ואגוזים.

חלבון שלם (המכיל את כל החומצות האמיניות), מורכב משילוב בין קטניות ודגנים למשל מג'דרהדאל-באט,שעועית ותירסקיצ'רי ושילובים מסורתיים נוספים (ריץמציע קינואה ועדשים). בהתחשב בעובדה שפירות וירקות מכילים בין 5-15% חלבון וקטניות ושעועית בין 15-30% חלבון בממוצע גם טבעוניים מחמירים ביותר יצרכו חלבון בשפע כשהם מספקים את הצרכים הקלוריים היומיים שלהם.

ממלכת הסופרפוד – מזונות עתירי אנרגיה ,עמוסים בנוטריינטים (אבות המזון), ומשמשים כמזון מועדף במשך שנים באוכלוסיות העולם ,כמקורות תזונתיים אנרגתייםאיכותיים ובלתי מעובדיםכפית קטנה ממקורות אלו מספקת אנרגיה עצומהקלה לעיכול ונספגת בקלות

רווח נטו אנרגתי מושלם.

מזונות מומלצים תותי יער ופירות בר (אסאימאקהרימונים,קוקוסתותי אינקה, גוג'ימולבריבילברי,קרנברי,לימוןאוכמניות ,תמריםאסרולהאמלה קקאו ועוד...), זרעים (צ'יה המפפישתן,שומשוםועוד..)דגנים חצי מעובדים קינואהתירסאמרנטכוסמתדוחן אורז מלאאורז בר ועוד..),קטניות חומוס,מאש,לוביה,שעועיתעדשים...) שמנים שמן קוקוס וירג'יןשמן המפשמן פישתןשמן זית,....), אגוזים לא מעובדים קשיו שקדיםאגוז מלך, ...). אצות ים נוריוואקמהדולסקלפ., מלח ים..).ירקות (אבוקדו,סלק,ברוקוליקייל...), עשבים ירוקים (עשב חיטה עשב שעורהפטרוזיליהכוסברהסירפד,תה ירוק נענע...), אצות מים מתוקים (ספירולינהכלורלה,..).עלים ירוקים (חסהעלי סלקתרדריג'להקייל,בזיליקוםסלרי, ....).

המלצתינו לשייק סופרפוד אחרי האימוןלפני הארוחה עד שהגוף חוזר למצב של מערכת עיכול שעובדת ורעבהשייק עתיר אנרגיה וחלבון שמאפשר לגוף להתאושש ולהחזיר את הנוטריינטים והאנרגיה ששרף.

עלים ירוקים סוגיםחופן שקדים, 3 תמרים מגולעניםפירות (בננהתפוחותותי יער (אסאי ,אוכמניות) ,שמן המפשמן קוקוס ספירולינהמלח ים ,מיץ מחצי לימון או ליים שלםמערבבים הכל בבלנדר ושותים לרוויה .

בוסטרים מומלצים ויטליספטריות כוחעשב חיטהירוקים מנקים וסיבים תזונתיים של חברת פוקה.

תגיות:

TOP