משלוח חינם מהיום למחר בכל קנייה מעל ₪150

האם אשווגנדה מרפא אלצהיימר ?

האשווגנדה הוא צמח רב שנתי קטן ירוק הגדל לגובה של כמעט 5 מטר.
השמות הנפוצים  של האשווגנדה כוללים: חורף דובדבן, ויטניה משכרת (השם הלטיני הבוטני) וג'ינסנג ההודי.
אשווגנדה בשימוש ברפואית איורוודית של הודו מזה אלפי שנים, הוא צמח אדפטוגנדי פלאי.

כעת, מחקר חדש גילה צמח זה עשוי להדוף את ההשפעות ההרסניות של מחלת האלצהיימר.

האם אשווגנדה יכול לרפא אלצהיימר?

מחלת האלצהיימר הגיעה כיום לממדים של מגיפה, עם 5.4 מיליון אמריקאים - לרבות אחד מכל שמונה אנשים בני 65 ומעלה - חיים עם מחלת אלצהיימר, על פי נתוני איגוד האלצהיימר 2011. 

כיום, לא ידועה תרופה והפרוגנוזה סופנית, מחלת אלצהיימר מזוהה עם ניוון ומוות בתאי המוח, שמוביל לאובדן קבוע של כישורים אינטלקטואליים וחברתיים גם יחד, ובסופו של דבר מוות בטרם עת.
 

לעומת זאת, חוקרים מהמרכז הלאומי לחקר המוח (NBRC), חקרו עכברים להם ניתנה תמצית אשווגנדה וראו האטה באובדן זיכרון ושיפור ביכולות הקוגניטיביות של אלו עם המחלה. בתחילה, עכברים חולי אלצהיימר לא היו מסוגלים ללמוד או לשמר את מה שהם למדו, אבל לאחר קבלת אשווגנדה במשך 20 ימים, ניכר שיפור משמעותי. לאחר 30 יום, נמצא שהעכברים חזרו להתנהגות נורמלית.

מדו"ח החוקרים:

         - ירידה בכמות הפלאק עמילואיד (פלאק עמילואיד, הנקשר לסיבי עצב, תורם להאטה בתנודות עצבי המוח)
          - יכולות קוגניטיביות משופרות

השפעת האשווגנדה אינה ישירות על המוח. החוקרים גילו כי האושווגנדה גורמת להגברת ייצור חלבונים מסוימים בכבד, שנכנסים לזרם הדם ומסייעים לנקות פלאק עמילואיד מהמוח.
 

מסקנות החוקרים:

        "האפקט הטיפולי מדהים של וויטניה משכרת [ashwaganda] ... מפחית מאוד את הנסיגה המתרחשת במחלת אלצהיימר."

מחקר מבטיח נוסף על אשווגנדה ואלצהיימר

מחקר נוסף על צמח האשווגנדה: צמח צנוע זה, היה מעורב במחקר נוסף במכון לחקר בריאות המוח והראה שיפור בקרב חולי אלצהיימר. בשנת 2005, חוקרים גילו כי תמצית מצמח האשווגדה הראה שיפור בתפקוד תאי מוח נורמליים וגם פגועים במחלת אלצהיימר. תמצית זו הינה מרכיב מרכזי בטיפול במחלה, המחקרים פירסמו כי שיקום של רשתות נוירונים במוח פגוע הכרחי בטיפול רפואי במחלות ניווניות.

מחקר נוסף שפורסם בשנת 2010, מצא:

עשוי לסייע בניהול נזק לתאים במוח,פעילות נוגדת חימצון אפילו יותר חזק מאשר ויטמינים A, C, ו-E, עשויה לסייע בהפחתת הנזק לתאים במוח ציינו:

 "ממחקרים עולה כי נוגדי חמצון טבעיים, כמו ויטמין E, ויטמין C, בטא קרוטן, עשוי לסייע בסילוק רדיקלים חופשיים הנוצרים במהלך התפרצות והתקדמות המחלה [אלצהיימר]. לכן, חלה התעניינות רבה בפיטוכימיקלים צמחיים עם נוגדי חמצון כבולמי החמרה של מחלת אלצהיימר. מחקרים קודמים של וויטניה משכרת [אשווגנגדה] גילו כי נוגדי חמצון אלו חזקים יותר נוגדי חמצון מסחרי.
במחקר הנוכחי, בדקנו את שני withanamides הגדולים WA ו-WC ואת יכולתם כדי להגן על תאים עצביים, מפני נזק בטא עמילואיד בתא המושרה. בחולדות מוות לתאים הנגרם עממילואיד בטא נמצא שלילי בעת טיפול בוויטנואידים אלו.

 

כורכום כיעיל לבעיות מח ניווניות
כורכומין, אשר נמצא בתבליו כורכום, עוד צמח נכבד לבריאות המוח. לאחרונה נמצא יעיל בסיוע להפסקת הצטברות חלבונים הגורמים בצעד הראשון למחלות כגון מחלת פרקינסון, מחקרים בעבר הראו כי כורכומין עשוי לעזור לעכב הצטברות של amyloids בטא הרסנית במוח של חולי אלצהיימר, כמו גם לסלק את הפלאק הקיים.

    החוקרים קבעו:
        כורכומין הוא יעיל יותר במבנה עיכוב של שברי חלבונים אחרים מאשר טיפולים רבים פוטנציאליים למחלת האלצהיימר
        משקל מולקולרי נמוך ומבנה הקוטב של כורכומין מאפשר לו לחדור את המחסום שבין הדם למוח באופן יעיל להיקשר עמילואיד בטא.
        הופיעה הקלה בסימפטומים של אלצהיימר הנגרמים על ידי דלקת וחמצון בזכיות נוגד חמצון רב עוצמה של כורכומין ותכונותיו האנטי דלקתיות.

אנשים עם אלצהיימר נוטים להיות בעלי רמות גבוהות יותר של דלקת המוח שלהם, כורכום הוא ידוע ביותר עם מאפיינים חזקים של אנטי דלקתיות. החומר הוכח כמשפיע על ביטוי של יותר מ -700 גנים, ויכול לעכב גם את הפעילות סינתזה של cyclooxygenase-2) COX2) ו - 5-lipooxygenase) 5-Lox), כמו גם אנזימים אחרים המווסתים דלקת.

אמצעים נוספים להורדת הסיכון לאלצהיימר
 

במידה ואתם מפתחים שינויים במוח שלך המעידים על אלצהיימר, סיכוי סביר שתחוו סימנים של תנגודת לאינסולין, כגון סוכרת או השמנת יתר.

בנוסף, יש אפשרות להופעת סימנים של מחלת לב, כמו לחץ דם גבוה, כמו, לעתים קרובות, מחלות כרוניות שזורות זו בזו בצורה מורכבת, הם תוצר של חוסר איזון בגוף, כי הם המתבטאים, סביר להניח, לאחר שנים של דגירה מתחת לפני השטח. אולם, יישום טכניקות פשוטות להתמודד עם הגורמים הבסיסיים של מחלות כרוניות רבות, יכול לשפר ולמנוע את המחלות ואלצהיימר אינו יוצא דופן:

מינון אופטימאלי של ויטמין D. בשנת 2007 חוקרים מאוניברסיטת וויסקונסין גילו קשרים אמיצים בין רמות נמוכות של ויטמין D לחולי אלצהיימר ותוצאות נמוכות במבחנים קוגניטיביים. מדענים פתחו את המחקר אחרי שבני משפחה של חולי אלצהיימר שטופלו מנות גדולות של ויטמין D דיווחו כי הם פעלו והגיעו לביצועים טובים יותר.
החוקרים מאמינים כי רמות ויטמין D אופטימליות יכולות לשפר את כמות ביומולקולות החשובות וכך להגן על התאים במוח. קולטנים לויטמין D זוהו בכל הגוף האנושי, כולל במוח. מסלולים מטבוליים של ויטמין D קיימים בהיפוקמפוס, המוח הקטן של המוח, אזורים המעורבים בתכנון, עיבוד של מידע, היווצרות של זיכרונות חדשים.
ויטמין D הוא גם חיוני לתפקוד תקין של מערכת החיסון ולמלחמה בדלקת חמורה. כאמור, מחקרים הראו כי אנשים עם אלצהיימר נוטים להיות בעלי רמות גבוהות יותר של דלקת המוח.

        פרוקטוז - (חד-סוכר המצוי בפירות) חשוב לשמור על רמה של מתחת ל -25 גרם ליום. לפרוקטוז השפעה רעילה ורגולטור חשוב של רעילות במוח. מאז שצריכת האדם הממוצע עולה על זה המינון המומלץ ב- 300% זו בעיה נפוצה וחמורה. אני רואה בכך צעד חשוב ביותר שניתן לקחת. בנוסף, כאשר הכבד עסוק בעיבוד פרוקטוז  (הכבד הופך לשומני), ונוצרת פגיעה קשה ביכולת להפוך כולסטרול. זהו עוד היבט חשוב המסביר כיצד ומדוע צריכת פרוקטוז מוגזמת מזיקה כל כך לבריאות.

         אינסולין - יש לשמור על רמות אינסולין בצום נמוכות מ-3. קשור בעקיפין בפרוקטוז, כפי שיהיה ברור יוביל לתנגודת אינסולין. עם זאת סוכרים אחרים, דגנים וחוסר פעילות גופנית, גם הם גורמים מחמירים.

        ויטמין B12: לפי מחקר פיני שפורסם לאחרונה בכתב העת Neurologyvii, אנשים הצורכים מזונות עשירים ב B12 עלולים להפחית את הסיכון לאלצהיימר בשנים מאוחרות יותר שלהם. על כל עלייה ביחידה בסמן של ויטמין (B12 (holotranscobalamin  הופחת הסיכון לפתח אלצהיימר בשיעור של 2. מינון גבוה מאוד של ויטמינים מקבוצת B, נמצאים לטיפול במחלת אלצהיימר ובהפחתת אובדן זיכרון.
 

       תזונה: הקפידו על תזונה מזינה, עשירה בחומצה פולית, כמו זה המתואר תוכנית התזונה שלי. דיאטות צמחוניות מחמירות יכולות להעלות את הסיכון לאלצהיימר, ואילו תזונה עשירה באומגה 3 להוריד את הסיכון. עם זאת, ירקות, ללא ספק, הן בצורה הטובה ביותר של חומצה פולית, ואנחנו צריכים לאכול שפע של ירקות טריים מדי יום.
       
 אומגה -3  באיכות גבוהה מבעלי חיים, כגון שמן קריל. (אני ממליץ על הימנעות ממרבית הדגים, למרות שׁדגים מכילים כמות גבוהה וטבעית של אומגה 3, רוב הדגים כיום מזוהמים באופן חמור עם כספית.) צריכה גבוהה של חומצת אומגה 3 DHA מסייעת למניעת נזק לתאים הנגרם במחלת האלצהיימר, ובכך מואטת התקדמות המחלה, והורדת הסיכון לפתח את ההפרעה. חוקרים טוענים כי DHA "מפחית באופן משמעותי את ההשפעה של גן האלצהיימר."

  למנוע ולהסיר כספית מהגוף. סתימות אמלגם דנטליות הן אחת המקורות העיקריים של הכספית, עם זאת אתה חשוב להיות בריא לפני שמסירים סתימות אלו. שנהגת בתכנית תזונה אופטימלית שלי, אתה יכול לעקוב אחר פרוטוקול הגמילה כספית ולאחר מכן למצוא רופא שיניים טוב שיסיר סתימות אלו.

         המנע מאלומיניום, בדורדוראנט,  כלי בישול,  וכו'

        התעמלו על בסיס קבוע. יש הטוענים כח פעילות גופנית יכולה לגרום לשינוי במטבוליזם של החלבון עמילואיד, ולכן, האטה בהתפרצות והתקדמות של אלצהיימר. פעילות גופנית גם מעלה את רמות החלבון PGC-1alpha. מחקר חדש הראה לאנשים עם אלצהיימר יש פחות PGC-1alpha ב brainsviii שלהם. תאים המכילים יותר חלבון זה מייצרים פחות חלבון עמילואיד רעיל הקשור לאלצהיימר.

        הימנע מחיסונים נגד שפעת, רובם מכילים גם כספית וגם אלומיניום, כמו גם חלבוני ביצה (למשל חלבון המיאלין הבסיסי), הגוף יכול לייצר נוגדנים המגיבים לציפוי המיאלין בעצבים, ולמעשה לגרום למערכת החיסונית לתקוף את מערכת העצבים שלך!

         אכול אוכמניות. אוכמניות בר, המחילים אנטיאוקסידנטים בכמות גבוהה. נוגד חמצון ידועים כמגינים מפני אלצהיימר ומחלות נוירולוגיות אחרות.

        אתגר את המוח מדי יום. גירוי מנטלי, במיוחד משהו חדש ללמוד, כמו ללמוד לנגן או שפה חדשה, קשורה לירידה בסיכון לאלצהיימר. החוקרים חושדים כי האתגר הנפשי עוזר לבנות את המוח שלך, מה שהופך אותו פחות רגישים של נגעים הקשורים למחלת אלצהיימר.

        הימנע מתרופות אנטיכולינרגיות ו בסטטינים. תרופות אצטילכולין בלוק, מוליך עצבי מערכת העצבים, הוכחו כמעלות את הסיכון לדימנציה. תרופות אלה כוללות משככי כאבים, אנטיהיסטמינים, גלולות שינה, תרופות נוגדות דיכאון, תרופות מסוימות לשליטה בריחת שתן, וכן מסוימים משככי כאבים נרקוטיים.

    המחקר מצא כי אלה שנטלו תרופות המוגדרות אנטיכולינרגיות היתה שכיחות גבוהה פי ארבע לפגמים קוגניטיביים. נטילה קבועה של  2 תרופות אלה העלתה את הסיכון של פגיעה קוגניטיבית. תרופות הסטטינים הם בעייתיות במיוחד, שכן הן מדכאות את הסינתזה של כולסטרול, שהוא אחד מאבני הבניין העיקריות של המוח.
 

ד"ר סטפני סנף:  "תרופות הסטטינים מפריעות ליצור הכולסטרול בכבד, תרופות הסטטינים (כמו lipophilic lovastatin ו סימבסטטין) גם מפריעות סינתזה של כולסטרול במוח. באופן ישיר משפיע על יכולתם של הנוירונים לשמור על רמת הכולסטרול הולמת. ואכן, מחקר מבוסס אוכלוסיה הראו כי אנשים שנטלו אי פעם סטטינים היו בסיכון מוגבר של diseasex אלצהיימר, יחס סיכון של 1.21. יותר מדאיג, אנשים נהגו לקחת סטטינים היה יחס סיכון של 2.54 (מעל שנתיים וחצי פעמים את הסיכון לאלצהיימר) לעומת אנשים שלא נטלו סטטינים. "

המחקר המקורי שפורסם באתר של ד"ר מרקולה

תגיות:

TOP