משלוח חינם מהיום למחר בכל קנייה מעל ₪150

אורח חיים בריא לטיפוסי קאפה

המלצות תזונה וטיפים לטיפול בבעיות של השמנה, ליחה, כבדות, גודש בסינוסים, לשון עם חיפוי, עייפות, רפיון וכולסטרול גבוה, מתאים במיוחד לחודשי החורף.

 

לאיזון קאפה

קאפה לא מאוזנת עלולה לבוא לידי ביטוי בשיעול, תקיעות, גודש, עיכול איטי, עייפות מתמשכת, בעיות לב, סכרת, כולסטרול גבוה, עודף משקל, עקשנות וקושי לשחרר.

לטיפול בכולסטרול ועודפי שומנים השתמשו בכורכום.

לשיקום מערכת העיכול השתמשו בפורמולת שבעה זרעים ואלוורה וטריפלה פלוס לטיפול בתקיעות ועיכול איטי.

להשבת החיוניות לגוף ולטיפול בעייפות השתמשו בפורמולת ויטליס.

לטיפול בעודף משקל ובעיות סוכר בדם השתמשו בפורמולת איזון ובאלוורה.

לאיזון הנפש השתמשו באשווגנדה.

להפחתת גודש בסינוסים השתמשו בטריקטו הוליסטי, ולחיזוק מערכת החיסון השתמשו בפורמולת פטריות כוח ובסירופ סמבוק.

 

הנחיות כלליות

חשוב לאכול רק מה שמתאים לך. במידה ואין סיבולת למאכל מסוים או שאינו טעים בעיניך, עדיף להמנע.

אל תעשה

  • להימנע מאכילת שמרים, מלח, גבינה, יוגורט, שוקולד, סוכרים מעובדים, קמח לבן - מזונות אלו גורמים לליחה.
  • להימנע מאכילת יתר, במיוחד בלילה.
  • לא לאכול כשלא רעבים. לא לאכול בין הארוחות.
  • להימנע ממאכלים קרים.להימנע ממזונות כבדים, שמנוניים, וקרים - שגורמים לעליה במשקל וגורמים לליחה.
  • הפחתת מזונות מתוקים, מלוחים, חמוצים (כגון: עוגות, חטיפים, תיבול בחומץ) מזונות אלו מגבירים אגירת נוזלים וליחה בגוף.

עשה

  • מומלץ לעבור לתזונה צמחונית.
  • שימוש בג'ינג'ר בתזונה היומית: ללעוס קמצוץ של שורש ג'ינג'ר טרי עם מספר טיפות מיץ לימון לפני כל ארוחה.
  • העדפת מזונות קלים, יבשים, וחמים יפחיתו את כמות הליחה בגוף.
  • העדפת מזונות חריפים, מרים, ומצמתים בטעמם (לדוגמא: זנגביל, אספרגוס, ירוקים), טעמים אלו מסייעים בייבוש נוזלים עודפים בגוף.

מוצרי חלב:

  • מומלץ לצרוך מעט ועדיף לצרוך מוצרי חלב עם אחוז שומן נמוך.
  • תמיד להרתיח חלב לפני השתיה (הופך את החלב לקל לעיכול), לשתות חם.
  • אין לשתות חלב עם ארוחה. חלב הוא מזון בפני עצמו ואסור לערבבו עם מזונות חמוצים או מלוחים.
  • הוספה של הל או ג'ינג'ר לחלב לפני ההרתחה - תוריד את התכונות בחלב המעודדות ייצור ליחה בגוף.
  • העדפה לחלב עזים בתוספת מים ביחס של 1:1.
  • שימוש מבוקר בגהיי. (במידה הנכונה יעזור בעיכול המזון ולא יגרום לעודף שומן בגוף)
  • להמנע מביצים, גבינה ויוגורט בפאלו.

פירות: העדפת פירות קלים כגון תפוחים, אגסים. להפחית אכילת פירות מתוקים, כבדים או חמוצים כגון: תפוזים, בננות, אננס, תאנים, תמרים, אבוקדו, קוקוס, מלון. פירות אלו מעלי ליחה.

מתוק: שימוש במעט דבש איכותי (2 כפיות ליום), יעזור לכייח ליחה. להמנע מכל מתוק אחר, ניתן לשלב חליטות עם דבש מנוקה.

קטניות: מרבית הקטניות מתאימות, למעט טופו בגלל תכונת הקור שלו.

אגוזים: אגוזים שמנוניים מאוד ולכן מומלץ לצמצם לכמות קטנה את אכילתם.

שמנים: להשתמש בכמות מינימלית של שמני פשתן, תירס, חמניות .

דגנים: להעדיף שעורה , תירס, כוסמת, קינואה, דוחן מכיוון שהם יבשים / חמים. להימנע או להפחית חיטה, אורז, שיבולת שועל מכיוון שמזונות אלו מגבירים כבדות וליחה.

תבלינים: כלול את כל התבלינים למעט מלח. מלח מגביר אגירת מים וליחה לעומת חום שהן מגבירות תבלינים בגוף.

ירקות: אספרגוס , חצילים, סלק, ברוקולי, כרוב, גזר, כרובית, סלרי, שום, ג'ינג'ר, עלים ירוקים, כרוב, בצל, בטטה, דלעת, צנון, נבטים. להפחית במיה, זיתים, עגבניות, מלפפונים, בטטה, קישואים המעודדים אגירת נוזלים .

בשר ודגים: עדיף בשר עוף או הודו, ניתן לאכול דגים. להימנע או להפחית בשר אדום.

 

תגיות:

TOP