משלוח חינם בקניה מעל 150 שקלים באתר

אורח חיים בריא לטיפוסי פיטה

טיפים לאורח חיים ותזונה מומלצת לניקוי העור, דלקות, זיהומים, גירוד, כאבי מפרקים, גלי חום, חומציות, צרבת, כעס, חום ומומלצת במיוחד בעונת הקיץ.

 

לאיזון פיטה

פיטה לא מאוזנת עלולה לבוא לידי ביטוי באדמומיות בעור, עודף חום, צרבות, לחץ דם גבוה, פריחות בעור, גלי חום, בעיות עיכול, כעס, תסכול ועצבנות.

להרגעת החום העודף השתמשו במקררים כמו כלורלה, ירוקים מנקים, ספירולינה, מיץ עשב חיטה ואלוורה.

לטיפול בכאבי פרקים השתמשו בפורמולת אקטיב ולהפחתת דלקות כלליות השתמשו באלוורה ופורמולת לייף קיינד.

להרגעת חומציות וצרבות השתמשו באלוורה ולאיזון העיכול השתמשו בטריפלה הוליסטית.

להפחתת גלי חום השתמשי בשטאוורי הוליסטי ובמי ורדים.

לאיזון הנפש ולהפחתת כעסים, תסכול ועצבנות השתמשו בפורמולת הארה ובשמן המפ.

 

הנחיות כלליות
חשוב לאכול רק מה שמתאים לך. במידה ואין סיבולת למאכל מסוים או שאינו טעים בעיניך, עדיף להמנע.

אל תעשה

  • הימנע משתיית אלכוהול, קפה, תה, שוקולד, יוגורט ומוצרים מן החי.
  • הימנע מצריכת שמנים באיכות נמוכה - המעודדים דלקות שונות בעור ובגוף.
  • הימנע ממזון חמוץ, מלוח וחריף - טעמים אלו מעלים את יסוד האש בגוף ומחמירים תופעות דלקתיות.

עשה

  • שימוש באלוורה ומי ורדים על בסיס יומי.
  • אכילת מזונות קרים, מרעננים ונוזליים כדוגמת מיצים טבעיים מפירות וירקות אורגניים.
  • העדפת הטעמים: מתוק, מר, מצמת המורידים את יסוד האש בגוף.

מוצרי חלב: חלב, חמאה, גהיי .מצויינים להורדת החום בגוף. להמנע מיוגורטים, גבינות חמוצות, גבינות שמנות, יוגורטים תעשייתיים (אשר מחמירים דלקות המאפיינות טיפוסי פיטה).

מתוקים: כל סוגי המזון המתוק (פחמימות) מתאימים לטיפוסי פיטה למעט דבש ומולסה.

שמנים: פשתן, המפ, בורג, נר הלילה, זית, חמניות, שמן קוקוס, הם הטובים ביותר. לצמצם שימוש בשמני שומשום (כולל טחינה), שקדים, שמן תירס, אשר לכולם נטיה להגביר את החום.

דגנים: חיטה, אורז בסמטי, שעורה ושיבולת שועל הנם אנטי דלקתיים ומקררים בתכונותיהם. מומלץ לצמצם שימוש בשמן תירס, שיפון, דוחן, אורז מלא - בעלי תכונות מחממות.

פירות: העדפת פירות מתוקים כגון ענבים, דובדבנים, מלון, ליים, אבוקדו, קוקוס, רימון, מנגו, תפוחים מתוקים, פירות יער, תפוזים בשלים ומתוקים, ושזיפים. להפחית פירות חמוצים כגון אשכוליות, לימונים, זיתים, פפאיה ירוקה, שטרם הבשילה, תפוזים, אננס, ושזיפים לא בשלים - כל אלו מעלים חום וחומציות.

ירקות: אספרגוס, מלפפון, סלק מבושל, בטטות, עליים ירוקים, דלעת, קישואים, ברוקולי, כרובית, סלרי, במיה, חסה, נבטים, אפונה, שעועית ירוקה. להימנע מירקות ממשפחת הסולניים (פלפלים מכל הסוגים, עגבניות, חצילים, תפוחי אדמה). כמו כן להימנע מבצל חי, שום, צנוניות, סלק חי, תרד חי, חרדל אשר מגבירים חום וחומציות.

קטניות: הימנעו מכל הקטניות למעט טופו ועדשי מש.

תבלינים: קינמון, כוסברה, שומר, אניס, הל, שומר, כורכום, ג'ינג'ר טרי ומעט פלפל שחור מומלצים. להגביל את השימוש בתבלינים הבאים בגלל שהם מגבירי חום: חלתית, זנגביל יבש, כמון, חילבה, ציפורן, זרעי סלרי, מלח, זרעי חרדל. פלפל צ'ילי - להמנע.

בשר ודגים: עדיף בשר עוף או הודו, ניתן לאכול דגים. להימנע או להפחית בשר אדום, פירות ים, ביצים שיכולים לעורר דלקתיות בגוף.

סופרפוד: כלורה, ספירולינה, עשב חיטה, ירוקים מנקים, אצות. מוצרים אלו יעזרו לקרר את המערכת ולהרגיע דלקתיות.

תגיות:

TOP