משלוח חינם בקניה מעל 150 שקלים באתר

יתרונות הבריאות של פירות היער

מאת ג'ולי מוריס

 

הם אמנם קטנים אך אל תטעו - פירות היער עוצמתיים מאוד ביחס לגודלם. הם עמוסים בנוגדי חמצון, ויטמנים, סיבים, חומצה פולית ומרכיבים רבים אחרים, הפועלים להאטת ההזדקנות.

בשורת מחקרים עדכניים ניתן למצוא את יתרונותיהם הרבים: החל מהפחתת ההשפעה המזיקה שנוצרת על ידי רידקלים חופשיים ודלקת בתהליך ההזדקנות ועד לסיוע בהפחתת כולסטרול ולחץ דם גבוה - לשמירה על בריאות הלב.

 

להלן היתרונות הבריאותיים של מספר פירות יער מובילים:

תות שדה

תותים הם מקור נפלא לסיבים תזונתיים, עתירים במים באופן טבעי ודלים בסוכר... מה שהופך אותם למזון על נפלא, בייחוד אם אתם מנסים להפחית כמה קילוגרמים במשקל או לשמור על רמות סוכר מאוזנות בדם. כמו כן תות שדה מכיל כמות גדולה של ויטמין סי - ויטמין נפלא לחיזוק מערכת החיסון ושמירה על עור בריא. קשה שלא לאהוב תותים, והם משתלבים נפלא בקינוחים, סלטים, ארוחות בוקר וכמובן בצורתם הטרייה היישר מהסלסלה.

 

תותי גוג'י

תותי הגוג'י הם אוצר של ממש: עתירי סיבים תזונתיים, חלבון, פחמימות ויותר מ-20 ויטמינים ומינרלים. תכולת נוגדי החמצון הגבוהה שבהם קשורה ביכולתם להפחית את רמות האינסולין, לאזן את רמות הכולסטרול, משפרת את פעילות מערכת החיסון ומסייעת למניעת תשישות. תותי הגוג'י עמוסים בזיאקסנתין המסייע לשמירה על בריאות העיניים ולפעמים אני תוהה האם יש משהו שהגוג'י לא עושה? 

במטבח, ניתן להשתמש בתותי הגוג'י בדומה לצימוקים, הם מוסיפים טעם מתקתק ועדין לתבשילים. כמו כן הם נפלאים כחלק ממיקס פירות יבשים כחטיף אנרגיה, מיצים וחליטות.

 

פטל אדום

הפטל דומה בערכו התזונתי לתות שדה. הוא עשיר בסיבים תזונתיים, מים וויטמינים. תותי שדה ופטל מסייעים גם לשמירה על משקל תקין, גם להפחתת כולסטרול וגם מסייעים במקרים של סכרת סוג 2. את הפטל ניתן להוסיף למאפינס ומאפים אחרים, פנקייקים, גלידות, ריבות וסמודיס.

 

תותי זהב

תותי הזהב שומרים על עור בריא, ובנוסף, הם מקור מצויין לויטמינים, מינרלים, חלבון ואפילו נוגדי חמצון אנטי דלקתיים כמו קוורצטין. כמו כן הם מכילים חומצות אמינו חיוניות, כמו חומצה לינולאית ואולאית שמסייעות לגוף בחילוף חומרים של שומנים ומאזנות אינסולין. כמו כן תותי זהב נמצאו כיעילים לבריאות הכבד והכליות.  הוא פרי חמצמץ, בעל טעם עשיר וניתן להוסיף אותו לדייסה, גרנולה, סלטים, עוגיות ולסמודיס.

 

אוכמניות

בנוסף להיותם עשירים במים ובסיבים תזונתיים, הפירות הקטנים הללו מכילים יותר מ-20 סוגים של אנתוציאנינים, משפחת נוגדי החמצון המעניקה לאוכמניות את צבען הכחול - סגול ומגנה מפני מגוון רחב של מחלות. אכילת אוכמניות נמצאה כיעילה בהפחתת הסיכון למחלות לב וכלי דם, שיפור הרגישות לאינסולין והיכולות הקוגנטיביות. קל להוסיף אותן לסלט פירות או דייסה ולאכול אותן כחטיף ביניים לאנרגיה.

 

תותי עץ (מולבריס)

תותי העץ ידועים ביכולתם לאזן את רמות הסוכר בדם, אך הם עשירים גם בנוגד החמצון הייחודי  - רזברטרול, מה שהופך את תותי העץ למזון אנטי - אייג'ינג אידיאלי! תותי העץ משפרים את הזיכרון, והודות לתכולת גבוהה של ויטמין סי, הם תומכים גם בפעילות מערכת החיסון. בעלי מרקם דומה לטופי, מתקתקים ומשתלבים נהדר בגרנולה, פנקייקים, מאפים ואפילו בסלטים!

 

פטל שחור

דבר אחד שמייחד את הפטל השחור לעומת כל שאר פירות היער הוא העובדה שהפטל השחור מכיל רכיבים פעילים אנטי סרטניים המצויים בפרי.  רכיבים אלו מגנים בייחוד מפני מחלות הקשורות במעיים כמו סרטן המעי הגס. אכילת הפירות העדינים והרכים הללו תומכת בבריאות הלב, שיפור הביצועים הספורטיביים והפחתת הסיכון למחלות שונות. במקום לאכול עוגת פטל עתירה בקלוריות, פשוט הוסיפו פטל לסלט פירות, קינוחי רוא פוד וסלטים.

 

ברי סי מכיל תערובת של פירות יער אורגניים עמוסים בנוגדי חמצון ובויטמין סי טבעי

 

לכתבה המקורית

TOP